Tuesday, August 28, 2012
the unborn
mama kena kekal taiko, kena kekal kental.
because the world can sometimes be too harsh.
mama kena belajar rajin-rajin, sebab mama kena jadi contoh.
tak kisah la mama nanti nak jadi super mama atau domestic engineer sekali pun.
pokoknya, ilmu tu penting.
mama kena jadikan Qur'an tu best friend mama.
kan mama nak generasi yang hafaz Qur'an?
it begins with you!
mama kena pandai masak.
sebab haritu aunty Cam kata nak ambil hati mutarabbi adalah through masakan.
anak-anak binaan mama kena rasa air tangan mama.
mama kena teratur dalam urusan.
baru la boleh jadi da'ie yang multitask.
mama kena banyak belajar sabar.
sabar tu kan indah? fasobrun jameel.
sabar tu juga cahaya. as-sobru dhiya'.
mama kena ada connection yang umpama unifi, malah lebih lagi dengan Allah.
bila hubungan dengan Allah settled, inshaAllah semua pun settled tau, mama.
go mama go!
we love you!
--monolog. imagining my little ones saying this to me. a reminder through and through.
--motherly feeling is all over the air. most probably it's due to spending raya with so many adorable little creatures.
but then, alhamdulillah ya Rabb for these feelings.
somehow it's a booster.
imagine baby tengok mama malas-malas pastu dia bebel,
"mama! get up and get going! jangan malas-malas."
*sambil tarik pipi*
comellll.
*tetiba rasa nak tampo muka sendiri. pang pang*
Rabbuna yuqawiyy!
kekuatan tu datang dari Allah. :)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

1 comment:
mashaAllah, kiut.
:)
Post a Comment